هیئت اصغریه علویان
سه شنبه 4 / 8برچسب:اصغریه علویان, :: 14:6 ::  نويسنده : تیم اینترنتی هیأت

پیدایش مراسم طشت گذاری واجرای مراسمات

در سال شصت ویک هجری،همان سال قیام آزاد مردتاریخ اسلام، امام حسین(ع)وقتی که در هشتم ذی الحجه ،زمانی که اعمال حج تمتع را به نشانه ی اعتراض به ظلم خاندان بنی امیه به پایان نرساندند وبهمراه اهل بیت خود وبرادرانش وخواهرگرامیشان حضرت زینب کبری عازم کوفه شدند...



ادامه مطلب ...
سه شنبه 4 / 8برچسب:, :: 14:3 ::  نويسنده : تیم اینترنتی هیأت

(آئین ومراسم تشت گذاری)

مراسم تشت گذاری که آئینی است برگرفته از کارجوانمردانه ی امام حسین (ع)در قبال لشکر حربن یزیدریاحی یک هفته مانده به ماه محرم برگزار می شودکه در این مراسم مردم حسینی وسوگوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع)پس از مراسم سینه زنی وعزاداری برمصیبت امام ویاران مطهرش،علی الخصوص برادر بزرگوار ایشان حضرت ابوالفضل العباس (ع)که بیشترین روضه ها در مراسم طشت گذاری به سقای دشت کربلا اختصاص داده می شود،طشتی پرآب به یاد لبهای تشنه ی امام واهل بیت ویاران باوفایش  در وسط مراسم می گذارند وپس از پایان یافتن مراسم عزاداری آب آن تشت را که متبرک شده است به نام آن امام همام ،بین عزاداران به نشانه ی تبرک پخش می کنند.

پنج شنبه 28 / 6برچسب:, :: 15:54 ::  نويسنده : تیم اینترنتی هیأت

از جمله فعالیت های هیأت اصغریه میتوان به جلسات هفتگی که در شب های جمعه در محل حسینیه و یا مسجد امام حسین (ع) که اقدام به خواندن قرآن مروری بر احکام و همچنین سخنرانی توسط روحانیون و همچنین با مداحی توأم میباشد، میتوان اشاره کرد. هیأت دارای سرپرست ، هیأت امنا ، حسابداری، ونایب سرپرست میباشد.

سرپرست:(کربلایی اژدر احمدیان) - نایب سرپرست(کربلایی حسن احمدیان)- هیأت امنا(آقایان بهروز یوسفیان- حاج فرامرز مصاحبی- کربلایی حسین ساعی - کربلایی اصغر محمدیان- کربلایی محمود فیضی پور- کربلایی محمد رضازاده)

حسابداران : آقایان : کربلایی سیف علی وقری و اکبر احمدیان. که حساب هیأت مشترکا" با امضاء حسابداران قابل برداشت یا واریز میباشد.

مداحان: کربلایی حسن احمدیان- فیروز مصاحبی-نوید خیاط عالی .

چوبان هیأت(نظم دهنده) :آقایان جواد رسولی و اصغر عهد نو .

پنج شنبه 28 / 6برچسب:, :: 15:49 ::  نويسنده : تیم اینترنتی هیأت

هیأت سال 72 تأسیس شده با سرپرستی کربلایی اژدر احمدیان که در سال 74 اقدام به خریداری زمینی به مساحت 532 متر به نام حسینیه اصغریه با مشارکت ریش سفیدان هیأت و زنجیر زنانش  گردیده است و اقدام به ساخت آن نموده اند.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت اصغریه علویان و آدرس asgariyeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 17434
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1